Tekstschrijver

Webteksten die de leukste klanten voor je aantrekken

Ik weet dat er als ondernemer veel op je af komt. En dat je echt wel wat beters te doen hebt dan teksten schrijven. Maar je bedrijf heeft wél rake teksten nodig om de juiste klanten te trekken. Dus ik weet het goed gemaakt: we doen het samen. Ik wat meer dan jij.

Website teksten laten schrijven

Webteksten die klanten aantrekken én vasthouden

Waarom echt goede teksten zo belangrijk zijn voor je website?

Simpel.

Een fantastische onderneming met een technisch goed gebouwde website waar vervolgens middelmatige teksten op worden gepleurd, is als een perfect gebakken portie goudgele friet die wordt geserveerd in een mooi bakje, waar vervolgens een middelmatige mayonaise overheen wordt gekwakt.

Ik noem geen namen, maar je weet precies welke ik bedoel. Die met veel te veel suiker ja.

Eeuwig zonde.

Hele ervaring verpest.

Ondanks de uitzonderlijk goed gefrituurde stukjes aardappel en het recyclebare bakje dat lekker in de hand ligt, kom je daar als liefhebber van smaakvol eten nooit meer terug. 

Zelfs niet als je echt honger hebt. Of heel veel zin in friet.

Zo werkt het met effectieve webteksten ook

Een geweldig bedrijf met een goede website verdient de beste mayonaise. Of nou ja, je snapt wat ik bedoel:

Teksten die bezoekers je website binnensleuren en voorlopig niet meer loslaten.

Die de problemen van je klant op een lichtvoetige, maar grondige manier laten verdwijnen.

Verhalen die passen bij jou als ondernemer en de plek die jij binnen je vakgebied wilt innemen.

Die ervoor zorgen dat Google je website beter vindt.

En woorden die lezers motiveren om actie te ondernemen. Want als bezoekers alleen maar lekker enthousiast rondkijken om vervolgens enorm geïnspireerd verder te gaan met hun leven, heb jij weinig aan die mooie website. Het is verdorie geen museum.

Dat soort webteksten dus.

Ik schrijf die met plezier voor je.

Zodat jij je nooit meer hoeft af te vragen of de producten en diensten waar je bloed, zweet en tranen in stopt wel lekker genoeg worden opgediend.

Wil jij natuurlijk weten wat dat kost

Ik kan hier nu gaan beargumenteren dat het je altijd meer kost wanneer je kleffe, smakeloze troep over je website smeert.

Omdat je daarmee een soort Teflon laag creëert waardoor potentiële klanten die op je website terecht komen, er direct weer vanaf glijden.

Maar ik denk eigenlijk dat dat niet nodig is. 

Want als je nu nog steeds meeleest, heb je waarschijnlijk wel een idee gekregen van de manier waarop effectieve webteksten werken.

En dat geldt niet alleen voor de teksten op je website.

Hieronder vind je mijn tarieven per dienst.

Een stevige fundering voor je bedrijf

Basisteksten voor je website

Vind je dat je nu lang genoeg zelf hebt geprobeerd om die teksten te schrijven, maar kost het je veel te veel tijd?

Vallen de reacties wat tegen?

Of kom je niet eens aan ‘zelf proberen’ toe omdat je nog driehonderd andere taken moet afronden?

Geef dat blok beton dan aan mij

Ik beschik over de beste tools om het handig in kleinere stukken te hakken. Daarna metsel ik het weer slim in elkaar, zodat het voelt als jouw droomhuis.

Een huis waarin de klanten waar jij het liefst mee werkt zich ook helemaal thuis voelen.

Zo erg dat ze spontaan dingen gaan bestellen, afspraken inplannen, informatie opvragen of je meest brandende vragen beantwoorden.

Wat je precies krijgt

Sympathieke en converterende webteksten voor de basis van je website:

Homepage

About pagina

Contactpagina

1 product- of dienstenpagina

2 overige pagina’s  (denk bijvoorbeeld aan je bedankpagina's, 404-pagina, landingspagina's, pagina voor je gratis weggever, webshop, extra product- of dienstenpagina’s, etcetera)

Inclusief:

Uitgebreid intakegesprek

Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Advies over je menustructuur

Advies over je tagline

Kosten: 1350 euro (excl. btw)

Meer nodig? Elke extra pagina: vanaf 225 euro (excl. btw)

Dit levert het je concreet op

Zeeën van tijd, die je eerst kwijt was aan het schaven aan oude teksten en ideeën.

Het vertrouwen dat je website doet wat ie moet doen: helder informeren, actie stimuleren en laten zien dat er achter je bedrijf een leuk mens van vlees en bloed zit.

Nieuwe klanten.

Het ‘shut up and take my money’ effect

Sterke salespagina

Staat de basis van je website stevig, maar heb je een sterke salespagina nodig om je nieuwe product of programma nog aantrekkelijker te maken dan de koers van de bitcoin?

Maar weet je niet hoe je de grootste angst (kippen, echt doodsbang voor kakelende boerderijkippen) of frustratie van je klant kunt vertalen naar jouw ideeën, missie en aanbod?

Help ik je graag bij!

Zodat je niet alleen complimenten krijgt dat je zo’n mooie website hebt (oooh, aaah), maar het je ook echt klanten oplevert (yeah).

The juicy details

Je salespagina is eigenlijk gewoon een goed gesprek met je lezer.

Dus geen standaard ‘herken je dit’ / ‘hoe zou het zijn als’ gedoe, maar een menselijk verhaal waar de juiste mensen zich in herkennen. En waardoor ze zich begrepen en geholpen voelen.

Zo krijg je een salespagina die eerlijk én overtuigend is, waarmee je jouw ideale klant op een vriendelijke manier helpt om de juiste beslissing te nemen.

Zodat jij die investering snel terugverdient.

Klein (tot 750 woorden): 325 euro (excl. btw)

Groot (tot 1500 woorden): 650 euro (excl. btw)

Dit levert het je concreet op

Een eigen geluid waardoor je makkelijker verkoopt dan je concurrent.

Lezers die je onthouden en aanraden bij anderen.

Leuke en tevreden klanten die echt goed bij je passen.

Een brand story die klanten raakt

Waarom storytelling?

Misschien vind je storytelling wel een verschrikkelijk modewoord.

En wil je gewoon een Over mij pagina die niet te opschepperig overkomt, maar mensen wel zó nieuwsgierig maakt dat ze contact met je opnemen.

Omdat ze voelen dat jij bij hen past. Waardoor ze niet vallen over je prijzen of eeuwig blijven twijfelen of ‘dit wel het juiste moment is’.

Dat is wat je met storytelling bereikt

Want met het juiste verhaal, maak je ingewikkelde dingen simpel en begrijpelijk.

En kan je beter emotie overbrengen, zodat je snel een band opbouwt met je lezer.

Niet met elke lezer. Alleen met degene die ook echt bij jou past. Dat heet: jezelf sterk positioneren.

En dat doe je met een goed merkverhaal.

Zo werkt jouw merkverhaal

Wanneer je mij inhuurt om jouw merkverhaal te schrijven, ontvang je eerst een uitgebreide vragenlijst van me. Die nemen we samen in zo’n 1,5 uur door via Zoom.

Want ik wil nog meer van je weten dan je huisarts en stel zelfs gênantere vragen dan je schoonmoeder met een slok op.

Zodat ik voordat ik ga schrijven precies weet wat jou drijft, wie je bent en vóór wie jij er bent.

Dit krijg je:

Een originele tekst van zo'n 450 woorden voor je Over mij pagina, die jouw persoonlijkheid laat zien en je ideale klant aanspreekt.

Een scherpe propositie en waardevolle elevator pitch die je overal in je communicatie kunt laten terugkomen (50 tot 150 woorden). Zo sta je nooit meer met je mond vol tanden en weet je klant meteen wat ie aan je heeft.

Keuze uit een creatieve en krachtige tagline, e-mailhandtekening of footer bio, waarmee je altijd een onvergetelijke eerste indruk maakt.

Kosten: 375 euro (excl. btw)

Dit levert het je concreet op

Een scherpe positionering waarmee je je eenvoudig onderscheidt van je concurrenten.

Duidelijkheid voor je klanten, waardoor je de juiste mensen aantrekt.

Een helder merkverhaal waarmee je ook anderen die je inhuurt (vormgevers, social media strategen, VA's, etc.) goed kunt briefen, zodat alles binnen je bedrijf samenhang krijgt.

Over mij

Maar wie denk ik wel dat ik ben?

Een beetje jouw teksten gaan lopen schrijven.

Dat gaat zomaar niet.

Ja, nee, begrijp ik. Nou, ik ben Antje Veld:

Ex-journalist (why so serious?)

Brabantse in Utrecht (het is friet)

Female word wizard (pure magie zeg ik je)

Maar ik ben vooral een creatieve ondernemer die jeuk krijgt van saaie teksten. Gelukkig heb ik een scherp toetsenbord.

Toch nog iets meer over mij weten voordat je besluit of je me al dan niet wilt inhuren?

Dat kan.

Website teksten laten schrijven

Contact

Vrijblijvend kennismaken?

Vul het formulier hieronder in en dan neem ik snel contact met je op om te bespreken of ik je kan helpen.

Maar misschien heb je eerst nog vragen. Kan ik me ook voorstellen.

Vragen als:

Nee hoor! Maar als je mij teksten wilt laten schrijven voor de basis van je website, is het wel belangrijk dat je goed weet wat het doel ervan moet worden. En wie de website gaat maken.

Met doel bedoel ik trouwens niet ‘ik wil via mijn website genoeg inkomsten genereren om mijn hypotheek, pensioen en vakantie naar Griekenland te betalen’.

Nee, dan bedoel ik: wat zijn je conversiedoelen (wat moet de bezoeker van je website precies doen?) en wat is je belangrijkste business strategie? Zet je bijvoorbeeld vooral in op e-mailmarketing, advertenties voor instapproducten of mond-op-mond reclame (ik noem maar wat hè)?

Als je nog geen antwoord op deze vragen hebt, denk ik graag even met je mee wat (of wie) je hierbij zou kunnen helpen. Zodat jij weer een paar stappen kunt maken.

Hebben we het daarna nog wel een keer over die webteksten. Goed:-)?

In principe doe ik geen redigeerwerk. Het intakegesprek waarin ik je het hemd van het lijf vraag, dient als basis voor alle teksten die ik schrijf. 

Maar het kan wel zo zijn dat er bepaalde elementen van bestaande teksten zijn die je graag terug wilt zien in de webteksten die ik voor je schrijf. Dat neem ik dan natuurlijk mee als ik voor je aan de slag ga. 

Dit verandert overigens niks aan mijn tarieven, mocht dat eigenlijk je vraag zijn.

Zeker!

De online cursussen vliegen je tegenwoordig om de oren, maar het lesmateriaal zo opschrijven dat alles duidelijk én leuk wordt (waardoor jouw kennis echt overkomt en blijft hangen, zodat je ook die geweldige reviews krijgt waarmee je je kunt onderscheiden van anderen), is een vak apart.

Omdat ik niet alleen (bijna vijftien jaar) ervaring heb als schrijver, maar ook als docent aan een journalistiekopleiding, kan ik je daar uitstekend bij helpen. Net als bij het schrijven van een origineel e-book. Zo eentje dat jaren mee kan.

Persoonlijkheid, leesbaarheid, waarde én overtuiging, het moet er allemaal in.

Daarom werk ik met een methode die opereert op het snijvlak van copywriting, journalistiek en literatuur. Een methode waarin alles samen komt en elkaar versterkt.

Geloof me: dat past altijd.

Laat mij weten wat je nodig hebt en dan maak ik een offerte, afgestemd op jouw wensen.

Wat kan ik voor je doen?

Scroll naar top