Copywriting
Webteksten die de leukste klanten voor je aantrekken
Ik weet dat er als ondernemer veel op je af komt. En dat je echt wel wat beters te doen hebt dan teksten schrijven. Maar je bedrijf heeft wél rake teksten nodig om de juiste klanten te trekken. Dus ik weet het goed gemaakt: we doen het samen. Ik wat meer dan jij.
Webteksten die klanten aantrekken én vasthouden
Waarom echt goede teksten zo belangrijk zijn voor je website?
Simpel.
Een fantastische onderneming met een technisch goed gebouwde website waar vervolgens middelmatige teksten op worden gepleurd, is als een perfect gebakken portie goudgele friet die wordt geserveerd in een mooi bakje, waar vervolgens een middelmatige mayonaise overheen wordt gekwakt.
Ik noem geen namen, maar je weet precies welke ik bedoel. Die met veel te veel suiker ja.
Eeuwig zonde.
Hele ervaring verpest.
Ondanks de uitzonderlijk goed gefrituurde stukjes aardappel en het recyclebare bakje dat lekker in de hand ligt, kom je daar als liefhebber van smaakvol eten nooit meer terug.
Zelfs niet als je echt honger hebt. Of heel veel zin in friet.
Zo werkt het met effectieve webteksten ook
Een geweldig bedrijf met een goede website verdient de beste mayonaise. Of nou ja, je snapt wat ik bedoel:
Teksten die bezoekers je website binnensleuren en voorlopig niet meer loslaten.
Die de problemen van je klant op een lichtvoetige, maar grondige manier laten verdwijnen.
Verhalen die passen bij jou als ondernemer en de plek die jij binnen je vakgebied wilt innemen.
Die ervoor zorgen dat Google je website ook leuk vindt.
En woorden die lezers motiveren om actie te ondernemen. Want als bezoekers alleen maar lekker enthousiast rondkijken om vervolgens enorm geïnspireerd verder te gaan met hun leven, heb jij weinig aan die mooie website. Het is verdorie geen museum.
Dat soort webteksten dus.
Door de teksten die Antje voor mij heeft geschreven, heb ik nu echt een eigen geluid.
(Demi Heemskerk, Cabaña Collective)
Ik schrijf die met plezier voor je.
Zodat jij je nooit meer hoeft af te vragen of de producten en diensten waar je bloed, zweet en tranen in stopt wel lekker genoeg worden opgediend.
Wil jij natuurlijk weten wat dat kost
Ik kan hier nu gaan beargumenteren dat het je altijd meer kost wanneer je kleffe, smakeloze troep over je website smeert.
Omdat je daarmee een soort Teflon laag creëert waardoor potentiële klanten die op je website terecht komen, er direct weer vanaf glijden.
Maar ik denk eigenlijk dat dat niet nodig is.
De pakkende ‘conversational’ stijl van Antje sprak mij meteen enorm aan.
(Josse Veen, BijJosse)
Want als je nu nog steeds meeleest, heb je waarschijnlijk wel een idee gekregen van de manier waarop effectieve webteksten werken.
En dat geldt niet alleen voor de teksten op je website.
Hieronder vind je mijn tarieven per dienst.
Een stevige fundering voor je bedrijf
Basisteksten voor je website
Vind je dat je nu lang genoeg zelf hebt geprobeerd om die teksten te schrijven, maar kost het je veel te veel tijd?
Vallen de reacties wat tegen?
Of kom je niet eens aan ‘zelf proberen’ toe omdat je nog driehonderd andere taken moet afronden?
Geef dat blok beton dan aan mij
Ik beschik over de beste tools om het handig in kleinere stukken te hakken. Daarna metsel ik het weer slim in elkaar, zodat het voelt als jouw droomhuis.
Een huis waarin de klanten waar jij het liefst mee werkt zich ook helemaal thuis voelen.
Zo erg dat ze spontaan dingen gaan bestellen, afspraken inplannen, informatie opvragen of je meest brandende vragen beantwoorden.
Wat je precies krijgt
Vijf basispagina’s voor je website + een gratis contactpagina:
Homepage
About pagina
1 product- of dienstenpagina
2 overige pagina’s (denk aan: bedankpagina's, 404-pagina, kleine landingspagina, pagina voor je weggever, extra product- of dienstenpagina’s, etcetera)
Contactpagina
Inclusief:
Uitgebreid intakegesprek
Basis zoekmachine-optimalisatie (SEO)
Advies over je menustructuur
Advies over je tagline
Kosten: 1950 euro (excl. btw)
Meer nodig? Elke extra pagina is 375 euro (excl. btw).
Wil je ook salespagina’s? Dan breid ik de basispagina’s iets uit (zie ook ‘het shut up and take my money effect‘).
Dit levert het je concreet op
Zeeën van tijd, die je eerst kwijt was aan het schaven aan oude teksten en ideeën.
Het vertrouwen dat je website doet wat ie moet doen: helder informeren, actie stimuleren en laten zien dat er achter je bedrijf een leuk mens van vlees en bloed zit.
Nieuwe klanten.
Het ‘shut up and take my money’ effect
Sterke salespagina
Heb je een sterke salespagina nodig om je nieuwe product, dienst of programma nog aantrekkelijker te maken dan een nest vol kittens?
Maar weet je niet hoe je de grootste angst (boerderijkippen) of frustratie van je klant (altijd één sok kwijtraken in de wasmachine) kunt vertalen naar jouw ideeën, missie en aanbod?
Of heb je het gevoel dat je te dicht op de materie zit, waardoor je niet meer goed ziet wat het nou precies zo bijzonder maakt?
Dan help ik je graag!
Zodat je niet alleen complimenten krijgt dat je zo’n mooie website hebt (oooh, aaah), maar het je ook echt klanten oplevert (yeah).
The juicy details
Je salespagina is eigenlijk gewoon een goed gesprek met je lezer.
Dus geen standaard ‘herken je dit’ / ‘hoe zou het zijn als’ gedoe, maar een menselijk verhaal waar de juiste mensen zich in herkennen. En waardoor ze zich begrepen en geholpen voelen.
Zo krijg je een salespagina die eerlijk én overtuigend is, waarmee je jouw ideale klant op een vriendelijke manier helpt om de juiste beslissing te nemen.
Zodat jij die investering snel terugverdient.
Klein (tot 750 woorden): 575 euro (excl. btw)
Groot (tot 1500 woorden): 1100 euro (excl. btw)
Meer ruimte nodig? Stuur me een bericht en dan maak ik een passende offerte.
Dit levert het je concreet op
Een eigen geluid waardoor je makkelijker verkoopt dan je concurrent.
Lezers die je onthouden en aanraden bij anderen.
Leuke en tevreden klanten die echt goed bij je passen.
Een brand story die klanten raakt
Méér dan een About page
Misschien vind je storytelling wel een verschrikkelijk modewoord.
En wil je gewoon een Over mij pagina die niet te opschepperig overkomt, maar mensen wel zó nieuwsgierig maakt dat ze contact met je opnemen.
Omdat ze voelen dat jij bij hen past. Waardoor ze niet vallen over je prijzen of eeuwig blijven twijfelen of ‘dit wel het juiste moment is’.
Dat is wat je met storytelling bereikt
Want met het juiste verhaal, maak je ingewikkelde dingen simpel en begrijpelijk.
En kan je beter emotie overbrengen, zodat je snel een band opbouwt met je lezer.
Niet met elke lezer. Alleen met degene die ook echt bij jou past. Dat heet: jezelf sterk positioneren.
En dat doe je met een goed merkverhaal.
Zo werkt jouw merkverhaal
Wanneer je mij inhuurt om jouw merkverhaal te schrijven, ontvang je eerst een uitgebreide vragenlijst van me. Die nemen we samen in zo’n 1,5 uur door via Zoom.
Want ik wil nog meer van je weten dan je huisarts en stel zelfs gênantere vragen dan je schoonmoeder met een slok op.
Zodat ik voordat ik ga schrijven precies weet wat jou drijft, wie je bent en vóór wie jij er bent.
Dit krijg je:
Een sterke Over mij pagina die jouw persoonlijkheid laat zien, je ideale klant aanspreekt én je lezer op een vriendelijke manier verder je website in duwt.
Een scherpe propositie en waardevolle elevator pitch die je overal in je communicatie kunt laten terugkomen (50 tot 150 woorden). Zo sta je nooit meer met je mond vol tanden en weet je klant meteen wat ie aan je heeft.
BONUS: Extra tips voor je contactpagina. Wedden dat je daar meer uit kunt halen dan je nu doet?
Kosten: 550 euro (excl. btw)
Dit levert het je concreet op
Een scherpe positionering waarmee je je eenvoudig onderscheidt van je concurrenten.
Duidelijkheid voor je klanten, waardoor je de juiste mensen aantrekt.
Een helder merkverhaal waarmee je ook anderen die je inhuurt (vormgevers, social media strategen, VA's, etc.) goed kunt briefen, zodat alles binnen je bedrijf samenhang krijgt.
Over mij
Maar wie denk ik wel dat ik ben?
Een beetje jouw teksten gaan lopen schrijven.
Dat gaat zomaar niet.
Ja, nee, begrijp ik. Nou, ik ben Antje Veld:
Ex-journalist (why so serious?)
Brabantse in Utrecht (het is friet)
Female word wizard (pure magie zeg ik je)
Maar ik ben vooral een creatieve ondernemer die jeuk krijgt van saaie teksten. Gelukkig heb ik een scherp toetsenbord.
Toch nog iets meer over mij weten voordat je besluit of je me al dan niet wilt inhuren?
Dat kan.
Contact
Vrijblijvend kennismaken?
Omdat ik vaak snel vol zit, werkte ik tot voor kort met een wachtlijst. Maar deze heeft een sabbatical van zes maanden genomen.
Een wat?
Een sabbatical, oftewel: een tijdelijke klantenstop. In elk geval tot de zomer van 2023.
Wat betekent dit voor jou?
Eerst nog andere vragen?
Kan ik me ook voorstellen. Ik beantwoord er hier alvast vier.
Staat die van jou er niet tussen? Meld je dan hierboven aan voor mijn wachtlijst. Daar help ik je verder.
Nee hoor! Maar als je mij teksten wilt laten schrijven, is het wel belangrijk dat je goed weet wie je doelgroep is. En dat je aanbod niet bestaat uit 13 verschillende diensten (voor 3 verschillende doelgroepen).
En whatever you do: zet je website niet zelf in elkaar.
Ook niet met hulp van een template of handige buurjongen. Want er komt veel meer bij kijken dan wat je aan de voorkant (of op het eerste gezicht) ziet.
Dus laat dit alsjeblieft over aan iemand die er echt verstand van heeft. Zowel technisch als qua design en marketing. Dan kunnen mijn teksten hun werk ook het beste doen. Zodat je echt álles uit die investering haalt.
Mijn website is bijvoorbeeld gemaakt door Mediamora.
Daarnaast kan ik deze drie toppers aanbevelen:
- Let’s get Loes
(Maakt websites voor ondernemers who don’t do basic die de knutselfase echt wel voorbij zijn) - Brand fuel
(Creëert voor jou een intuïtief en stoer webdesign dat precies weerspiegelt wat jij doet) - Liesje Digital
(Maakt grenzeloze websites voor vrije ondernemers die ook nog eens bijdragen aan een mooiere wereld
In principe doe ik geen redigeerwerk. Het intakegesprek waarin ik je het hemd van het lijf vraag, dient als basis voor alle teksten die ik schrijf.
Maar het kan wel zo zijn dat er bepaalde elementen van bestaande teksten zijn die je graag terug wilt zien in de webteksten die ik voor je schrijf. Dat neem ik dan natuurlijk mee als ik voor je aan de slag ga.
Dit verandert overigens niks aan mijn tarieven, mocht dat eigenlijk je vraag zijn.
Zeker!
De online cursussen vliegen je tegenwoordig om de oren, maar het lesmateriaal zo opschrijven dat alles duidelijk én leuk wordt (waardoor jouw kennis echt overkomt en blijft hangen, zodat je ook die geweldige reviews krijgt waarmee je je kunt onderscheiden van anderen), is een vak apart.
Omdat ik niet alleen (bijna vijftien jaar) ervaring heb als schrijver, maar ook als docent aan een journalistiekopleiding, kan ik je daar uitstekend bij helpen. Net als bij het schrijven van een origineel e-book. Zo eentje dat jaren mee kan.
Persoonlijkheid, leesbaarheid, waarde én overtuiging, het moet er allemaal in.
Daarom werk ik met een methode die opereert op het snijvlak van copywriting, journalistiek en literatuur. Een methode waarin alles samen komt en elkaar versterkt.
Geloof me: dat past altijd.
Laat mij weten wat je nodig hebt en dan maak ik een offerte, afgestemd op jouw wensen.
Yes, die schrijf ik ook! Met veel plezier zelfs.
Jij vindt er misschien niks aan, maar ik vind het ontzettend leuk om van zo’n funnel een creatieve belevenis te maken zodat ie opvalt tussen al die andere saaie funnels. Dat kennen mensen nou wel.
Want heel eerlijk? Een funnel werkt nog steeds goed, maar niet als je hem schrijft zoals everyone else en z’n moeder.
Dus wil je een funnel die wel goed gelezen wordt omdat ie anders voelt waardoor mensen er echt hun aandacht bij houden en zelfs gaan uitkijken naar de volgende mail (maar die nog steeds jouw strategische doelen aftikt)?