De Copy Caleidoscoop

Je website is prachtig, maar werkt ie ook?

De Copy Caleidoscoop is de website review waar je ego geen zin in heeft, maar je omzet wel.

Want je website is mooi hoor, maar levert ie ook echt de allerleukste aanvragen op? Of zijn je contactformulieren een beetje in slaap gedommeld?

Antje Veld copywriter en schrijfcoach

Ooit gaf ik gratis feedback weg....

…..voor Over mij pagina’s.

Begin 2023 ben ik daar mee gestopt, want ik kreeg zoveel aanvragen dat ik het niet meer bij kon houden. Maar dat was niet het enige probleem.

Omdat een Over mij pagina nooit op zichzelf staat, liep ik ook altijd even door alle andere pagina’s van de website heen. En voordat ik het wist, was ik een mail aan het tikken die langer werd dan de gemiddelde salespagina.

Met tips over taalgebruik, betere headlines, call to actions en vingers op andere zere plekken conversiekillers.

Review website feedback

Zo werd de website review geboren

Want je hebt hard gewerkt aan je website. Of je hebt er zelfs al behoorlijk wat geld in gestoken door er andere mensen aan te laten werken. En het ziet er mooi uit hoor. 

Maar je hebt je website vooral gevuld met informatie. Of hij stond ooit goed in de steigers, maar toen begon de boel te groeien en nu schiet ie alle kanten op.

Tis veel te veel. Of te weinig. En ik zie overal open eindjes. 

Zonde. 

Want als je website nog niet genoeg leuke klanten (of downloads of aanmeldingen) oplevert, dan staat ie daar vooral serverruimte in te nemen. Terwijl het zoveel meer voor je bedrijf kan doen dan een beetje mooi zitten te zijn.

Je moet alleen even weten hoe je hem strakker trekt. Waar je te vaag bent en waar je juist te veel ruimte pakt voor iets wat helemaal niet belangrijk is.

Mijn andere diensten vallen onder drie pijlers: copywriting, brainstorming en schrijfcoaching.

Als die samen een baby zouden maken, dan krijg je: De Copy Caleidoscoop. Een website review waarin álles samenkomt:

  • Copywriting technieken die je boodschap duidelijker en overtuigender maken
  • Een brainstorm die de kern van je probleem naar boven haalt (zit het in je aanbod, je verhaal, de structuur, vormgeving of stand van de planeten?)
  • En schrijfcoaching om je praktische handvatten te geven waarmee je ook echt schrijfmeters maakt zonder wollige woorden of duizend-in-een-dozijn taalgebruik

Want je hebt hard gewerkt aan je website. Of je hebt er zelfs al behoorlijk wat geld in gestoken door er andere mensen aan te laten werken. En het ziet er mooi uit hoor. 

Maar het zit niet écht goed in elkaar hè?

Je hebt je website vooral gevuld met informatie

Of hij stond ooit goed in de steigers, maar toen begon de boel te groeien en nu schiet ie alle kanten op. Tis veel te veel. Of te weinig. En ik zie overal open eindjes. 

Zonde. 

Want als je website nog niet genoeg leuke klanten (of downloads of aanmeldingen) oplevert, dan staat ie daar vooral serverruimte in te nemen. Terwijl het zoveel meer voor je bedrijf kan doen dan een beetje mooi zitten te zijn.

Je moet alleen even weten hoe je hem strak trekt. Waar je te vaag bent en waar je juist te veel ruimte pakt voor iets wat helemaal niet belangrijk is.

In De Copy Caleidoscoop laat ik zien hoe je meer kliks, klanten en connectie krijgt

Letterlijk.

Ik wijs alles aan wat beter kan. En ik leg je ook uit op welke manier je dat verbetert.

Niet altijd fijn voor je ego, wel voor je winstcijfers én werkplezier.

Website review

Ik weet het...

Je hebt hier dus echt helemáál geen zin in

Want je hebt al genoeg tijd en geld in die website gestopt.

Een heleboel teksten geschreven (en soms weer weggegooid). Iemand ingehuurd om een leuk logo te maken….

Heel eerlijk? Een website review ís ook niet super leuk. Want ik ga allemaal dingen opnoemen die niet goed zijn. Daar ga je niet voor je plezier naar luisteren.

Maar weet je wat wél leuk is?

Een mailtje met als onderwerpregel ‘Nieuw contactverzoek via je website’. Van je droomklant.

Copywriting gaat maar voor 20% over schrijven

De rest gaat over menselijk gedrag, de juiste keuzes maken en weten wat je verkoopt

Is die website nou echt zo'n big deal Antje?

Iedereen die zegt dat je website ‘niet zo belangrijk is’, weet niet wat een goede website is. Of besteedt eindeloos veel tijd aan social media en netwerkevents.

Het is geen ‘nice-to-have’ of iets wat er ‘nou eenmaal bij hoort’. Niet alleen ‘leuk voor je portfolio’. Of voor je trotse oma.

Nope.

Het is een belangrijk verkoopkanaal

Wat ook werkt als jij even geen zin hebt in Instagram en LinkedIn. Geen tijd om je nieuwsbrief te schrijven. Geen budget hebt voor Facebook Ads. Of gewoon lekker op vakantie bent.

En je wil ook niet afhankelijk zijn van klanten die via je netwerk in je schoot vallen.

Al was het maar omdat die lang niet altijd écht goed bij je passen. Maar ook omdat je toch ondernemer was geworden to take control? Over de invulling van je tijd en mensen waar je mee werkt?

Dat doe je op je website.

Waarom zou je naar mij luisteren?

Nou, ik behoor niet tot de goedkoopste copywriters van Nederland.

Dat ik goede tarieven kan rekenen, komt deels doordat ik álles geef voor m’n klanten en constant in mezelf investeer. Maar óók omdat m’n website goed in elkaar zit, waardoor de juiste mensen (die me niet selecteren op prijs) mij altijd weten te vinden.

En nog veel belangrijker: ik wil zó graag dat je lef wordt beloond. Want ik vind het fantastisch dat je voor het ondernemerschap hebt gekozen en ik weet zeker dat je iets moois bijdraagt aan de wereld.

I want the world to know (you)

Bovendien moet ik altijd een beetje huilen als ik een website zie met meer gemiste kansen dan de gemiddelde penaltyreeks van het Nederlands elftal.

En I’m an ugly crier. Dat wil je toch niet op je geweten hebben?

bewerkt
Website review

Voor wie is het?

Is zo’n website review vooral voor starters? Seniors? Slimmeriken? Slangenmensen?

Eeeeh nou, die laatste categorie heb ik nog nooit als klant gehad, maar ik zeg geen nee. Als je maar iets herkent uit het ‘duimpje omhoog’ vakje.

Waar let ik op tijdens een website review?

Dat verschilt per website, maar naast verzoeknummers van jou komt dit bijna altijd wel terug…..

Spotlight

Duidelijkheid

Snapt de lezer in één oogopslag wat je doet? Hou je de aandacht goed vast? Is het helder voor wie je er bent en waarom mensen daarvoor echt bij jou moeten zijn?

Spotlight

Taal

Wat zég je nou eigenlijk? Zijn je headlines en tussenkoppen slim gekozen? Heb je last van informatie overload of vertel je juist te weinig? 

Spotlight

Overtuigingskracht

Neem je me vol zelfvertrouwen mee in je verhaal? Deel je de dingen die ik als potentiële klant nodig heb om van je te willen (en durven) kopen? Heb je goede CTA’s?

Spotlight

Structuur

Is je website logisch opgebouwd? En je pagina’s, hebben die een prettige flow? Hou je rekening met de manier waarop bezoekers zich gedragen op een website?

Spotlight

Persoonlijkheid

Ik weet nu wat je kan en waarom je daar zo goed in bent. Maar heb ik ook het gevoel dat ik je leer kennen? Hoor ik je stem? Zodat ik ook kan inschatten of we bij elkaar passen?

Spotlight

Menu

Is je menu logisch opgebouwd? Gebruik je de juiste woorden? Snap ik waar ik moet zijn? Kan ik alles makkelijk vinden? Mis ik nog iets? En wat vindt Google ervan?

…..en meer. Kortom: alles wat je extra kliks en leukere klanten oplevert. 

Maak van je website keer op keer medewerker van de maand

Tarieven tekstschrijver e1675947435302

Hoe werkt het?

Dit gaan we doen

De Copy Caleidoscoop is een website review voor ondernemers die een website hebben waar ze nog niet (of niet meer) blij mee zijn. Vooral omdat ze niet genoeg aanvragen van hun lievelingsklanten krijgen.

Zo brengen we daar verandering in: 

We maken kennis via Zoom. Zijn we een goede match? Dan plannen we een call in en vul jij mijn intake-formulier in waarin ik je vragen stel over je bedrijf en je website.

Ik bekijk je homepage, je aanbod, je Over mij pagina, je contactpagina, je opt-in formulieren, je footer en je menu. De hele rambam (tot 10 pagina's). Hier ga ik met een stofkam doorheen en noteer alles wat je kliks en klanten kost.

Dit verzamel ik in een verslag wat ik aanvul met suggesties voor tekstuele verbeteringen, ideeën voor scherpere koppen, tips om je boodschap aan te scherpen en concrete to-do's die ervoor zorgen dat je website meer oplevert.

Dat verslag vis jij uit je inbox, lees je rustig door en bespreken we samen tijdens een Zoom call waarin je al je vragen mag stellen (dit duurt zo lang als we nodig hebben, gemiddeld zo'n 1 tot 3 uur).

Je krijgt een opname van de call, zodat je alles rustig kunt uitwerken. Vragen? Dan ben ik een maand lang only een appje of mailtje away, zodat je het niet uitstelt. Ik wil dat je gaat doen in plaats van denken!

895 euro (excl. btw)*

* Je betaalt de helft vooraf en de andere helft na onze call

Wat levert een website review jou precies op?

(Nee klopt, je hebt al die bullets lang niet altijd nodig)

01

Meer omzet

Want als je website ervoor zorgt dat de juiste mensen sneller vol vertrouwen op de koopknop tikken, dan leidt dat tot meer omzet.

02

Meer omzet

Want als je website de mensen aanspreekt die het beste bij je passen, dan kopen ze nog vaker van je. Wat leidt tot meer omzet.

03

Meer omzet

Want als je website duidelijkere verwachtingen schept, krijg je blijere klanten die tegen anderen over je praten. En dus: meer omzet.

Je twijfelt nog?

Veelgestelde vragen

Ja (en liever geen one-pager).

Want er moet wel iets te reviewen zijn.

Nou snap ik het natuurlijk ook als je website nog niet helemaal ‘af’ voelt. Of perfect is (trust me, it never is). Helemaal ok als er nog allemaal dingetjes in zitten waarvan je zelf al lang weet dat het niet top is.

De website review is geen competitie. Je krijgt geen sticker als je het goed hebt gedaan.

Maar we hebben wel iets nodig om mee te werken. Dus zonder website (of alleen een schets op een bierviltje), wordt het lastig.

Ja (en liever geen one-pager).

Want er moet wel iets te reviewen zijn.

Nou snap ik het natuurlijk ook als je website nog niet helemaal ‘af’ voelt. Of perfect is (trust me, it never is). Helemaal ok als er nog allemaal dingetjes in zitten waarvan je zelf al lang weet dat het niet top is.

De website review is geen competitie. Je krijgt geen sticker als je het goed hebt gedaan.

Maar we hebben wel iets nodig om mee te werken. Dus zonder website (of alleen een schets op een bierviltje), wordt het lastig.

Dat verschilt per website, maar dit komt bijna altijd wel terug:

  • Duidelijkheid (snapt de lezer in één oogopslag wat je doet?)
  • Positionering (is het helder voor wie je er bent en waarom mensen bij jou moeten zijn?)
  • Taal (wat zég je nou eigenlijk?)
  • Structuur (zowel per pagina als binnen je website)
  • Headlines (en andere koppen)
  • Overtuigingskracht
  • Persoonlijkheid
  • Call to actions
  • Informatie overload
  • Menu
  • Vormgeving
  • Verzoeknummers van jou

Kortom: alles wat je meer kliks en leukere klanten oplevert.

Zodat je website eindelijk óók eens medewerker van de maand wordt (and again and again).

Ja, meer klanten is meer werk natuurlijk.

Oh wacht, dat bedoel je niet.

Na de website review moet je inderdaad aan de bak. Maar dan hebben we al het denkwerk al gedaan en precies besproken wat je gaat doen. Die bak met werk in kleine, overzichtelijke en vooral behapbare stukjes gehakt.

Het zwaarste werk heb je dus achter de rug. Tis alleen nog een kwestie van die checklist afvinken (en we weten allemaal hoe lekker het voelt om dingen weg te strepen).

Voor zelfstandig ondernemers met een bestaande website die:

  • Hun eigen teksten hebben geschreven. Misschien wel met een beetje hulp, maar er heeft nog geen ervaren copywriter naar gekeken.
  • Nog te weinig aanvragen of bestellingen via hun website krijgen. Of nog niet de juiste. Of die gewoon nieuwsgierig zijn of het nóg beter kan (waarschijnlijk wel).
  • Minder tijd willen besteden aan social media, netwerken of andere tijdrovende marketing en acquisitie strategieën.
  • Wel tegen een stootje (of opbouwende kritiek) kunnen. Is het je hobby? Nee, maar het is voor een goed doel. De groei van je bedrijf en zo.

Kan ook, maar dat is wel een stuk duurder. 

Goede copywriters zijn hun tarief helemaal waard hoor, dus als je daar budget voor hebt: go for it.

Die copywriter gaat trouwens niet bepalen of jouw positionering duidelijk genoeg is. En je een heleboel vragen stellen over je aanbod, doelgroep en marketingstrategie.

Weet je zeker dat je daar klaar voor bent?

Want als je zo’n copywriter niet goed kunt aansturen, is het een beetje zonde van de investering.

Weleens een caleidoscoop in je hand gehad?

Dan weet je dat het een soort toeter is waar je met één oog doorheen tuurt terwijl je eraan draait. Aan de binnenkant zitten spiegeltjes die bij elke draai weer anders reflecteren en een nieuwe vorm laten zien.

Als je hem eenmaal vasthebt, is het lastig om hem weer weg te leggen. Leuk speeltje dus, maar van oorsprong was het een wetenschappelijk instrument om de breking van licht te bestuderen.

Als je het woord herleidt naar zijn Griekse oorsprong, bestaat het uit drie onderdelen:

  • Kalos (pracht/mooi)
  • Eidos (vorm/wat je ziet)
  • Skopeo (bekijken/onderzoeken)

(Vrij vertaald dan hè, ik ben in mijn vakkenpakket blijven steken bij Nederlands/Frans/Engels/Spaans)

In De Copy Caleidoscoop nemen we dus jouw prachtige website als een soort wetenschapper onder de loep om alle elementen zó met elkaar samen te laten werken, dat ie je ideale klant niet meer loslaat.

Feels like magic (maar is in feite meetbare science).

Tja, een heleboel. 

Want ik tikte er als copywriter nogal wat vol. Voor psychologen, grafisch ontwerpers, stylisten, coaches, therapeuten, loopbaanbegeleiders, juristen, enzovoort.

Niet zomaar  uit de losse pols, maar altijd gebaseerd op research en bewezen conversietechnieken die van lezers klanten maken. Dat leerde ik door trainingen te volgen, met collega’s te sparren en heel veel te lezen. Over mijn vak, maar ook op websites van anderen.

Helder schrijven leerde ik vooral in de journalistiek, mijn eerste liefde (niet tegen mijn vriend vertellen).

Na ruim tien jaar kranten en tijdschriften vol schrijven, stapte ik over naar websites en e-mailmarketing. Dat doe ik omdat ik het leuk vind én omdat ik alle internetgebruikers een fijnere ervaring gun.

Want er zijn nog veel te veel middelmatige websites. Die hartstikke onduidelijk zijn, waardoor je hard moet werken om te vinden wat je zoekt. Of saai, waardoor je al in slaap bent gevallen voordat je überhaupt ooit aankomt bij wat je zoekt.

Zo’n website wil jij toch niet?

Zeker!

Soms is een lastige salespagina voldoende om je ’s nachts wakker te houden.

Of kan je maar geen knopen doorhakken over je doelgroep/aanbod/usp’s, wat het weer moeilijk maakt om je homepage scherp neer te zetten.

Dan kan ik je deze korte brainstormsessie aanraden!

Tuurlijk!

Stuur me even een mail en dan kijk ik er zo snel mogelijk naar.

(Dat 👆 is een link, klik maar)

Waarom heet het De Copy Caleidoscoop?

Dé oplossing voor al je problemen. Trek je nog niet helemaal de juiste klanten aan? Copywriting. Viel die laatste lancering wat tegen? Copywriting. Verveel je je een beetje in je bedrijf en wil je de boel eens flink opschudden? Copywriting. Wat ís dan precies copywriting? Ongeveer 20% lekker schrijven, 50% slim gebruik maken van psychologie en 30% jouw kijk op de wereld.
Scroll naar boven