Hi, ik ben Antje

Ik schrijf met harde lach en een zachte G

Geef eens een voorbeeld. Wat bedoel je precies? Voor wie? Dat soort vragen stel ik als je mijn hulp inschakelt. Beetje irritant, maar you’ll learn to love me. Want het levert altijd een ijzersterk verhaal op waarmee je opvalt in de massa en de juiste mensen aanspreekt. En dat wil je. Toch?

Ik heb een gouden regel

Zodra mijn creativiteit dieper indommelt dan een analfabeet bij het Groot Dictee der Nederlandse taal, kom ik in actie.

Dan ga ik dingen aanpassen in mijn leven.

Soms moet ik gewoon even goed eten. Of heb ik een enorme schop onder m’n hol nodig.

Het liefst wil ik dat Antje ál mijn teksten schrijft. Dag in dag uit. Alles. Eigenlijk wil ik haar klonen.

(Yvette Lans, Business accelerator)

Maar het kan ook zijn dat ik van werkomgeving moet veranderen. Van stad. Of zelfs van functie.

Zo was ik ooit redacteur bij een wetenschappelijk tijdschrift. Freelance journalist. En docent bij een schrijfopleiding.

En nu?

Nu help ik ondernemers om meer uit hun website, e-mailmarketing en social media te halen.

Leuk Antje, ga je het ook nog even goed uitleggen?

Tuurlijk.

Je kunt me inhuren als copywriter of schrijfcoach. Maar ik kan ook je website van wat opbouwende kritiek voorzien tijdens een website review, zodat je bezoekers hem niet snel meer vergeten (ik bedoel jou, zodat ze jou niet meer vergeten).

Ik heb me gespecialiseerd in het schrijven van verhalende én converterende webteksten voor ondernemers zonder schrijfdrang. En in het geven van super praktische schrijftraining aan ondernemers mét schrijfdrang.

Dankzij Antje kan ik mijn website vol vertrouwen doorsturen als ik wil uitleggen wat ik doe.

(Pierre Rosmalen, Persoonlijk Onderhoud)

Wanneer je mij inschakelt transformeert je website van een stoffige etalage in een verlaten steegje, naar een drukbezochte winkel die mensen eenvoudig weten te vinden.

En dat allemaal zonder dat het schreeuwerig of onpersoonlijk wordt.

Verder nog iets?

Ik werkte jarenlang als wetenschapsjournalist, maar lees elke maand aandachtig mijn horoscoop om te checken of ik nog grote beslissingen moet nemen.

Antje is een geniaal en fijn mens. Enorm betrokken en zóveel meer dan een copywriter.

(Nora & Lian, Happy Family)

Daarnaast wil ik dolgraag trompet leren spelen, maar blijft het voorlopig bij dromen (typisch Vissen hè), groeide ik op in een Brabants dorp, woonde daarna in Sydney, Groningen, Antwerpen, Rotterdam, Amsterdam en streek uiteindelijk neer in Utrecht.

Je zou dus voorzichtig kunnen concluderen dat ik echt een stadsmens ben, maar ik ga ook graag de natuur in. Want mijn beste ideeën krijg ik als ik in beweging ben.

Daarom wandel ik elke dag minstens een uur buiten.

Ik hou van mensen die hun talk walken & practicen what they preachen. En Antje doet het!

(Romy Nijkamp, Sease)

Nieuwsgierig naar die ideeën?

Meld je dan aan voor de V-files.

Ontvang je twee keer per maand een mail van me waar je als ondernemer écht iets aan hebt. 

Goede vragen

‘Ik werk het liefst met mensen die ondernemen (net als ik) zien als een geweldig avontuur waarbij je elke dag weer nieuwe plannen mag bedenken.’

Lees je de V-files al?

Handige schrijftips, ideeën om slimmer te ondernemen en gênante (maar leerzame) verhalen uit mijn eigen praktijk.

Dat krijg je als je je aanmeldt voor de V-files (oftewel: mijn e-mails in jouw inbox).

Je twijfelt nog? Ze hebben een ‘open rate’ van boven de 65%. Dat is genoeg om over op te scheppen op feestjes (wat ik niet doe, want dan nodigt niemand me meer uit).

Meld je hieronder aan!

bewerkt

Persoonlijk

Toch nog meer weten over mij?

Zo voelde het om op een podium te staan.

Hier lees je meer over mijn why

Of volg me op Instagram, waar ik meer deel over mijn leven als schrijver, ondernemer, kattendienaar, inwoner van Utrecht, restaurantbezoeker en zeer onervaren amateurkok.

Maar whatever you do: klik niet hier.

video

En dit ben ik in anderhalve minuut:

Typisch Antje

Zo werk ik

Je krijgt van mij altijd vier C’s. Nu hoop je misschien op chips, champagne, citroencake en de chachacha (wow, some party you got going on there), maar nee.

Ik heb het over: creatief, conversational, concreet en converterend.

Dat is hoe ik werk.

Creatief

Verhalend en origineel (want jij bent anders dan je concurrent)

Humor (je bent een serieuze ondernemer, maar er mag ook gelachen worden)

Verrassend (dat houdt de lezer bij de les)

Conceptueel (van goed idee, via slimme structuur, naar doordacht plan)

Who cares? You do, als je je wil onderscheiden van de rest, zodat mensen voor jou kiezen.

Conversational

Ik ga altijd op zoek naar het gesprek dat jouw klant in zijn of haar hoofd voert en probeer daar onderdeel van te worden

In een losse stijl, die lekker wegleest en de vaart erin houdt

Eerlijk, echt en open (je naam is niet Moeder Teresa of Pinokkio, toch?)

Zodat jouw lezer je goed leert kennen en voelt dat ie je kan vertrouwen

Who cares? You do, als je een band wil opbouwen met potentiële klanten.

Concreet

Ik kom uit de journalistiek. Daar leerde ik hoe algemeenheden, los zand en vaag taalgebruik elke tekst morsdood maken (en hoe je dat voorkomt)

Maar ook how to kill your darlings (want ja: schrijven is schrappen)

Verder zit ik heus vol levenslust, alleen zou ik dat nooit zo opschrijven (maar altijd het principe 'show, don't tell' toepassen)

'Wat bedoel je precies?' (dat zeg ik nog net iets vaker dan 'morgen ga ik echt mijn btw-aangifte doen')

Who cares? You do, als je wil dat mensen je teksten helemaal lezen én je boodschap onthouden.

Converterend

Ik doe niet aan mooischrijverij, wel aan effectief schrijven

Want je hoeft niet de NS Publieksprijs te winnen, maar je wil wel dat je lezers in actie komen

Dat ze zich aanmelden, iets bestellen, je vragen beantwoorden en kinky liefdesbrieven sturen (reviews, ik bedoel reviews!)

Daarom doe ik grondig onderzoek voordat ik ook maar één letter schrijf. Naar jou, je ideale klant en de markt waar je in werkt bijvoorbeeld.

Who cares? You do, als je van je bedrijf moet leven.

Kijken of het klikt?

Weet je niet zeker of je je teksten wilt uitbesteden of zelf beter wilt leren schrijven? Twijfel je of je genoeg waardevolle input hebt voor een zakelijk blog dat echt voor je gaat werken? Of wil je me gewoon wat beter leren kennen?

Stuur me dan een bericht met je vraag. Hoe concreter hoe beter. Kijk ik vervolgens naar je website/social media en bereid ik een telefonische sessie van 30 minuten voor waarin we onderzoeken of het klikt en ik je alvast wat op weg ga helpen.

Of je me nou inhuurt of niet.

Dit is een gratis sessie waarin ik echt voor je aan het werk ga. Dat kost tijd en die heb ik niet eindeloos. Daarom selecteer ik hiervoor maximaal twee ondernemers per maand.

Scroll naar boven