Schrijfcoaching

Schrijf je teksten met zoveel plezier dat je droomklant lachend je lievelingstarief betaalt

Natuurlijk wil je meer zichtbaarheid, makkelijker je prijzen verhogen, nóg leukere klanten aantrekken en een sterkere band met je volgers. Maar je content voelt soms een beetje doordacht en wat aan de veilige kant. Terwijl jouw aanbod en expertise veel meer fans en aandacht verdienen.

Schrijfcoach voor ondernemers

Schrijven is als een rollercoaster zonder einde

De ene keer knal je die vlammende post er zo uit. En het volgende moment twijfel je zelfs nog over het spellen van je naam als je die Over Mij pagina probeert te schrijven.

Want je wil niet van dat gezapige.

Niet te makkelijk. Geen grijze meuk. Je bedrijf is niet van papier-maché.

Je bent juist gegroeid dankzij jouw eigenzinnige ideeën. Van die plannen waarbij anderen weleens een wenkbrauw omhoog trokken (‘zou je dát nou wel doen?’). Door af en toe iets te ondernemen waarvan het niet per se dry in the pants bleef.

En het mag niet saai zijn

Je wil content maken die niet als een ‘moetje’ voelt, want dan voelt je lezer het ook.

Maar ook klanten aantrekken waar je lol mee kunt hebben én die je alle hoeken van je comfortzone laten zien.  Mensen die echt goed bij je passen en die mee durven te gaan in jouw visie.

Dáár schrijf je voor. Gaat best aardig, dat schrijven. Maar het voelt nog niet zo bijzonder als de resultaten die jij met je klanten behaalt. 

En het zou zo lekker zijn als er iemand naast je zat die met je meekijkt. Aanscherpt. Nieuwe ideeën aanreikt. En af en toe wat irritante vragen stelt. Want soms voel je je een béétje een ongeleid projectiel.

Terwijl het best veel tijd kost om de boel bij elkaar te schrijven. Dus je wil wel zeker weten dat het echt iets oplevert. Geen schot hagel of leuk voor de likes.

Je zoekt ook geen applausmachine

Een keertje viral gaan is leuk natuurlijk. Kan óók lucratief zijn.

Maar het is geen doel op zich. 

Jouw doel is anders. Je wil nóg beter leren schrijven, omdat je weet dat dit een vaardigheid is die je overal in je bedrijf kunt inzetten. En je hebt altijd wel nieuwe plannen die een heleboel content nodig hebben om gezien te worden door de juiste mensen.

Want je hebt al lang opgemerkt dat de ondernemers die het écht lekker doen, heel veel content produceren. Ze schrijven niet alleen goed, maar er zit ook een strategie achter. Op elkaar afgestemde content. Allemaal radertjes met een eigen taak, die samen iets voortstuwen.

Social media posts, stories, e-mails, freebies, advertenties, blogs, podcasts, landingspagina’s voor lanceringen. Waarin een herkenbare toon,  positionering en  persoonlijkheid steeds terugkomen.

Dát wil jij ook

Zodat je goed geld verdient met die rollercoaster van je.

Omdat anderen niet kunnen wachten om bij je in te stappen.

Ik krijg ineens veel meer reacties

Schrijfcoach voor ondernemers

Magic dust

Wat denk je zelf?

Waarom lijken zoveel websites, social media berichten en nieuwsbrieven op elkaar?

Is gewoon evolutionair bepaald. Het was tenslotte ooit levensgevaarlijk om af te wijken van de groep.

Maar als ondernemer weet jij ook dat het slim is om je plek te claimen. Mensen af te stoten. En ervoor te kiezen om minder naar anderen te kijken, maar juist naar binnen te keren.

Dáár zit jouw magic dust. Jouw aanstekelijke tone of voice. Met de juiste schrijftechnieken halen we die naar boven. En dankzij een sterke strategie kan niemand er nog omheen.

Van leuk geschreven naar league of your own

Waardoor je de klanten voor het uitkiezen hebt

Wat we gaan doen

Ik ben niet je business coach.

We gaan dus niet samen jouw ideale klant, usp’s, missie en visie bepalen. Die weet je al. Als dat nodig is, scherpen we ze wel aan. Maar we kijken vooral welke invalshoeken daar bij horen en hoe je die verbindt aan je doelen.

We gaan je onderwerpen kleiner maken. Uitvergroten wat er echt toe doet. Waardoor je boodschap beter binnenkomt bij je lezer en jij in één klap veel meer content ideeën hebt.

Minder vertellen, meer laten zien.

Want oh wat willen we toch graag vertellen. Maar jouw lezers willen het voelen. Die willen verrast worden. Keihard lachen. Het snappen omdat je zulke goede voorbeelden geeft.

Tikkie minder angstmarketing doen ook?

Goed.

Pietsie minder tips geven?

Top.

Af en toe een ‘how to’ kan best. Maar waarde zit ook in andere dingen. Ze noemen Google en YouTube niet voor niets free university. Tips en kennis zijn steeds minder waard.

Waarde zit in de ideeën in je hoofd. De keuzes die je hebt gemaakt. In alle onzin die je achter je hebt gelaten en de anekdotes waar je ‘gelukkig geen foto’s van hebt’.

Maar ook in herkenning. En alle goede gesprekken die daarop volgen in je DM.

Verder nog iets?

Oja, schrijven.

We gaan veel schrijven.

Zodat je voelt wat er gebeurt als je de beloftes aan je klant niet meer in bulletpoints hoeft te proppen, maar gebruik maakt van schrijftechnieken die je expertise een publiek geven waar de beroemdste gitaarsolo van Jimi Hendrix nog bij verbleekt.

Dus ja, we gaan ook spelen met taal. En experimenteren totdat je er zelf een beetje ongemakkelijk van wordt.

Dán weet je dat het goed is.

PS: Ik heb niks tegen bulletpoints. Mijn beste vrienden hebben bulletpoints. Hell, ik gebruik zelf weleens bulletpoints. Maar niet voor lijstjes met loze woorden waar iedereen overheen leest. #freethebulletpoint 

DSC 0493 bewerkt
Schrijven voor ondernemers

"Antje weet als geen ander hoe schrijven werkt. Haar praktische tips en ervaring gaven mij veel vertrouwen. Geen vraag is haar te veel en ze schroomt niet om op een prettige manier te zeggen waar het op staat."

(Nienke Toren, communicatiespecialist en oprichter Abe freelancers)

Over mij pagina schrijven

Wie is Antje?

Ssst, niet doorvertellen.....

……maar tot 2020 wist ik echt niet wat conversie was. Laat staan hoe je het krijgt.

Ik had ruim 10 jaar in de journalistiek gewerkt en zo’n beetje alle landelijke krantenredacties van binnen gezien. Daarnaast werkte ik voor tijdschriften als Quest en Management Team.

Leerzaam? Zeker. Leuk? In het begin wel. Maar na een tijdje miste ik steeds meer ruimte voor creativiteit. En de tarieven waren nogal eens van het niveau ‘huilend richting je pensioen’.

Toen ik in 2016 een boek schreef, kreeg ik voor het eerst te maken met sales en marketing. Razend interessant vond ik dat, vooral het psychologische stuk. Maar ook dat er meer van mezelf in mocht dan in de krant.

Toch duurde het nog 3 jaar voordat ik afscheid durfde te nemen van de journalistiek, want ik werd gevraagd om les te geven aan een geweldige journalistiekopleiding in Rotterdam. Daar leerde ik alles over het motiveren van mensen en overdragen van kennis.

Nu ben ik copywriter en schrijfcoach voor ondernemers die hun bedrijf serieuzer nemen dan zichzelf. En hoe je conversie krijgt?

Blije klanten

Wat anderen zeggen

Voor wie?

De ondernemers waar ik mee werk zijn meestal.....

.....een beetje crazy in the coconuts. Niet omdat ze voor mij kiezen (das juist slim), maar waar anderen denken 'is dit niet raar?' denken zij: 'this feels weird, I like it!'

.....fotografen en foodstylisten, kleurexperts en kinderpsychologen, coaches en copywriters, creatievelingen en kennisondernemers. Het maakt niet uit wát je doet, als je maar het gezicht bent van je eigen merk en je bedrijf serieuzer neemt dan jezelf.

.....leergierig.

.....geobsedeerd door hun bedrijf. Niet op een 'straatverbod' manier, maar meer in de zin van: it's my party en ik heb nog láng niet alle slingers opgehangen.

.....uitzonderlijk goed in hun vak. Klanten hebben ze wel. Maar ze willen graag beter kunnen selecteren, nóg makkelijker nieuwe klanten aantrekken en meer plezier vinden in het creëren van content.

.....voorlopers die zich bewust zijn van het feit dat kennis kopieerbaar en expertise in te halen is. Maar stijl, visie en persoonlijkheid niet. Zo blíjven ze voorop lopen.

.....niet bang om te falen. Echt zin hebben ze er ook niet in, maar ze hebben al lang geleerd dat een bold move die uit de bocht vliegt, nog altijd meer oplevert dan de gouden medaille voor Little Miss Perfect.

Klinkt bekend?

DSC 0193 bewerkt

Let's do this

Dit is wat je krijgt

Schrijfcoaching Chantal

Ik deel vier maanden lang alles wat ik weet over schrijven. Hoe je de aandacht van je lezers vasthoudt op een manier die bij jou past. Maar ook hoe je meer vanuit jezelf schrijft en dieper naar binnen kruipt. Want ik weet zeker dat daar heel veel moois zit.

Verder krijg je:

Een kick-off gesprek van 2u om je bedrijf door te lichten en je doelen te bepalen (op locatie in Utrecht, zodat we elkaar diep in de ogen kunnen kijken).

Twee keer per maand een call van een uur waarin we een schrijftechniek bespreken, voorbeelden bestuderen, bijsturen en alles wat je verder nodig hebt.

Uitgebreide feedback op de teksten die je schrijft. Dat kan een social media post zijn, een e-mail, een salespagina, een nieuwsbrief, anything.

Toegang tot mijn Copy Corner: een soort online boekenkast vol copy formules, stijlmiddelen en dingen als het kampvuurprincipe en het varkensstaartje.

Inclusief True story: een digitaal doe-boek dat je helpt om kleine verhalen te vinden met een groots effect. Zodat je marketing meer wordt dan tips & trucs.

Vier maanden lang mijn hulp onder je sneltoets. Zit je vast? Twijfel je over een idee of komma? Stuur me een mail of appje en ik trek je er binnen 24u doorheen.

Kosten: €850 per maand (excl. btw)*

*Das €3400 in totaal, maar dat had je vast al uitgerekend;-)

Mijn teksten zijn krachtiger en losser

Veelgestelde vragen

Je twijfelt nog?

Logisch, you’re human!

(daar ga ik tenminste vanuit)

Hieronder beantwoord ik alvast vijf veelvoorkomende vragen. Staat die van jou er niet tussen? Stuur me een mailtje met je vraag en dan beantwoord ik hem zo snel mogelijk.

Dat kan, maar dat tikt wel hard aan. Alle goede copywriters die ik ken, rekenen ook goede prijzen. En ze zitten altijd vol. Dus zelfs als je geld geen probleem vindt, wil je jezelf nog steeds niet afhankelijk maken van de agenda van een copywriter.

Want vergeet niet dat er bijna elke dag wel iets geschreven moet worden als je jezelf en je werk wilt verkopen en een band met je doelgroep wilt opbouwen.

Je hebt zó’n grote voorsprong op de rest als je dit ook zelf kunt. Zodat je elke brainfart handig kunt inzetten voor je bedrijf, voordat ie alweer is verdampt (goor, sorry). En veel meer zichtbaarheid krijgt. Want echt goede teksten komen uit jou. Vanuit je tenen, via je hart en de ideeën die in jouw hoofd leven.

Bovendien geeft schrijven je veel plezier én helderheid. Over wat je nou eigenlijk echt vindt en bedoelt. Je zal zien dat je tijdens het schrijfcoachingstraject ook veel leert over je eigen gedachtegoed en de plek die je wilt innemen met je bedrijf.

En dat is ook handig voor salescalls, (gastoptredens in) podcasts, uitnodigingen door de media of sprekersklussen.

Ah, de ‘wie zit hier nou op te wachten’ vraag.

Snap ik hoor. Maar laat ik dan meteen een misverstand uit de wereld helpen:

Meer persoonlijkheid en voorbeelden die alleen van jou kunnen zijn in je teksten stoppen, betekent niet dat je álles moet delen.

Je bent niemand iets verschuldigd en geen enkele #echtinsta of #keepingitreal movement bepaalt wat jij wel of niet deelt. Jíj zit aan het stuur, dus het is altijd your call. Sommige dingen zijn privé en blijven dat ook als je dat wil.

We gaan niet rebelleren om het rebelleren. Of overdreven kwetsbaar doen om een traan te scoren.

Ik zal je wel aanmoedigen om op een andere manier naar de wereld om je heen te kijken, zodat je ook veel meer details gaat zien die wel degelijk relevant zijn.

Want die garnalenkroketjes kunnen er zomaar voor zorgen dat iemand tijdens een vakantie in Zeeland ineens aan jou denkt. En een gedeelde Selling Sunset guilty pleasure, kan soms sneller tot een interessant gesprek in je inbox leiden dan jouw visie op die ene trend binnen je vakgebied waar iedereen het over heeft.

Het draait allemaal om de juiste mix.

En ja, there’s an art to it.

Tja, een heleboel. 

Voor een paar duizend euro kun je in augustus ook naar Dubai vliegen. Business class. Maar goed, dan is het daar hartstikke heet. Je kunt voor hetzelfde geld ook een endoscopische voorhoofdslift laten doen. Maar waarom zou je?

Laat ik het zo zeggen. Ooit gaf ik een workshop ‘scherp en overtuigend een pitch schrijven’ bij een opleiding journalistiek. De eerste week legde ik een heleboel uit. Daarna kregen de studenten een opdracht waar ik een week later feedback op gaf.

De helft van de groep besloot dat ze genoeg hadden geleerd van de theorie. De andere helft maakte ook de opdracht. Die keek ik na en bespraken we een week later klassikaal.

In de week die volgde kreeg ik allerlei mailtjes van de studenten die de opdracht niet hadden gemaakt. Met excuses en spijtbetuigingen. En de vraag of ze de opdracht misschien alsnog mochten doen.

Mag jij raden wat ik daarvoor heb gerekend.

Heel veel, want dan maken we een vliegende start.

Maar we gaan natuurlijk meer doen dan lekker schrijven. We gaan ervoor zorgen dat die lekkere teksten van je meer voor je bedrijf doen dan complimenten in de comments of lof in je inbox.

We gaan je gedachten ordenen en ideeën verzamelen zoals journalisten dat doen. Dat gaat over creativiteit, originaliteit en eigenheid. Maar ook over vertrouwen, marketing en salespsychologie.

Geen Cialdini voor beginners, maar experimenteren met conversietechnieken op een manier die past bij jouw stijl en jouw verhaal. Zodat al jouw schrijfuren een lange termijn doel dienen.

Want lekker schrijven kunnen meer mensen. En scrollstopping content creëren is leuk, maar we willen meer. Screenshotwaardig, dát is wat we willen.

Je wil lezers die constant in actie komen, omdat ze je zó goed hebben leren kennen dat ze alles van je kopen wat jij de wereld in slingert.

Because they like you thát much. En they know you’re good for it.

Ik krijg weleens de vraag: ‘Kan je me leren schrijven zoals jij?’

Het antwoord is ‘nee’.

Ik kan het niet, omdat daar tientallen jaren werk- en levenservaring achter zit.

Maar ik wíl het ook niet. Want precies zo schrijven als ik, is waarschijnlijk helemaal niet the best way to go voor jou en je bedrijf. In de 4 maanden dat we samenwerken, ga ik je natuurlijk allerlei strategieën, technieken en slimmigheidjes leren die je teksten beter maken dan die van anderen. Maar je gaat vooral ook je eigen stijl ontwikkelen.

En als je me na 4 maanden nog niet hartstikke zat bent, kunnen we altijd de mogelijkheden voor een verlenging bespreken.

Wat we precíes gaan doen in die 4 maanden, bespreek ik liever in een persoonlijk gesprek met je. Want dat hangt deels af van jou. En ik ga natuurlijk ook weer niet ál mijn geheimen op het wereldwijde internet gooien.

Discovery call

Vrijblijvend kennismaken?

Voordat je zomaar al je geld naar mij overmaakt (oké, niet ál je geld), wil je me natuurlijk eerst beter leren kennen.

Dat komt goed uit, want ik jou ook!

Voor een fijne samenwerking vind ik het namelijk belangrijk dat we goed bij elkaar passen en dat ik ook echt het gevoel heb dat ik de beste persoon ben om je verder te helpen.

Mijn agenda zit snel vol. Maar als je het formulier via de knop hieronder invult, neem ik sowieso contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Copywriting is als ducttape voor je bedrijf

Dé oplossing voor al je problemen. Trek je nog niet helemaal de juiste klanten aan? Copywriting. Viel die laatste lancering wat tegen? Copywriting. Verveel je je een beetje in je bedrijf en wil je de boel eens flink opschudden? Copywriting. Wat ís dan precies copywriting? Ongeveer 20% lekker schrijven, 50% slim gebruik maken van psychologie en 30% jouw kijk op de wereld.
Scroll naar boven