You rebel!

I like you already

Toch klikken hè? Dan heb ik 3 raadsels voor je die absoluut je dag gaan verpesten. Misschien zelfs wel je week. Want je zal er zeker weten je hoofd over breken en kunt het vast niet uitstaan als je er niet uitkomt. Dus lees vooral niet verder als je iets beters te doen hebt.

Schrijftraining voor ondernemers

Ok, you asked for it

Komt ie:

Twee vaders en twee zonen schuiven aan tafel voor het ontbijt.  

Ze eten samen drie eieren.

Iedereen eet 1 ei.

Hoe kan dit?

Nog eentje doen?

Goed:

Wat heeft rivieren zonder water…

Bossen zonder bomen…

En steden zonder gebouwen…

Weet jij het?

Zelfs zin in nummer drie?

Wow, lekker bezig.

Oké dan:

Sluit je ogen en stel je voor dat je in een donkere kamer bent.

Hoe kom je eruit?

En wat heeft dit met copywriting te maken?

Dat hangt er vanaf aan wie je het vraagt.

Maar als je het aan míj vraagt, kan je hier drie waardevolle lessen uit trekken:

  1. Maak van je website geen raadsel

    Een raadsel is misschien vermakelijk op zijn tijd, maar als je bezoeker eerst een week lang zijn hoofd moet breken over de woorden op je website, voordat ie weet wát je nou eigenlijk precies doet en voor wie?

    Dan is het tijd om je copy aan te pakken.

    Want op je website wil je vooral zo snel mogelijk de juiste mensen aanspreken. Dus maak van je aanbod, merkverhaal en positionering geen raadselachtige puzzel waar mensen eerder verward dan verliefd van worden.

  2. Een open loop werkt altijd

    Copywriting gaat niet alleen over informeren. Je wil tenslotte niet dat mensen na drie woorden al in slaap vallen. Want dan lezen ze je woorden nooit en wordt het lastig uitleggen waar je ze nou precies bij kunt helpen.

    Nee, copywriting gaat vooral over aandacht vasthouden. Een van de manieren waarop je dat doet, is het openen van een loop (een lus, in het Nederlands). Want wij mensen zijn simpele wezens en houden niet van open lusjes. Worden we onrustig van, dus die willen we sluiten.

    Stel je een vraag of schets je een mysterieuze tegenstelling aan het begin van een e-mail/post/blog? Dan lezen we door tot we het antwoord hebben. Het is precies de reden waarom mensen detectiveseries of MTV shows als Catfish en Are you the one kijken.

    We willen weten hoe het afloopt.

  3. It’s ok to have fun in your business

    Ja, je neemt je bedrijf serieus. Je wil oprecht het beste resultaat voor je klanten. Investeert om te groeien. En betaalt belastingen/hypotheek/schoolgeld van je omzet.

    Allemaal hartstikke serieus.

    Maar dat betekent niet dat er nooit gelachen mag worden tijdens je werk. Of dat professioneel altijd formeel moet zijn.

    Have a little fun with it. Doe ik ook.

Pssst, de antwoorden...

Kwam je er niet uit en is it driving you crazy?

Ik ben de lulligste niet. Hieronder vind je de antwoorden.

Antwoord 1:

Een van de vaders is een opa. Waardoor de andere vader zowel zoon als vader is. Ze zijn dus met z’n drieën (niet met vier personen).

Antwoord 2:

Een landkaart.

Antwoord 3:

Doe je ogen open.

Vaker door mij vermaakt worden (plus leren hoe je betere teksten schrijft en meer klinkt als jezelf, zodat je marketing en sales een stuk eenvoudiger worden)?

Wist ik ze? Nee. Ik moest alles googlen. En ja, die laatste vond ik héél stom. Maar nadat de stoom uit mijn oren was verdwenen en ik de dingen weer helder zag, dacht ik: goed schrijven werkt net zo. Wanneer je verrassende verbanden legt en je lezer aan het denken zet, kom ie graag bij je terug. 

Scroll naar top