Goor

Zo geef je je website glans

Weet je wat er uit een bank komt als je hem tien jaar niet schoonmaakt?

En met schoonmaken bedoel ik niet stofzuigen. Of af en toe met een lullig doekje en wat schoonmaakspray eroverheen wrijven.

Nee, écht schoonmaken. Professioneel reinigen.

Kost ongeveer €125 en dan krijg je dit:

Emmer

Tien jaar aan zweet, huidschilfers, kwijl

(ho ho van de kat!)

Omgevallen wijnglazen, zand en dingen die ik godzijdank ben vergeten in één emmer.

(Sorry)

De meneer van het reinigingsbedrijf die met een soort ghostbuster apparaat was komen binnenvallen keek zo eens van de emmer naar mij en weer naar de emmer.

‘Ja, we hebben een kat’, probeerde ik de schuld af te schuiven.

‘Oh leuk, ik ook!’, antwoordde hij opgelucht.

Ik weet niet wie dankbaarder was dat we van onderwerp konden veranderen, maar hij ratelde enthousiast verder.

Over de kat die hij na zijn scheiding nam

Over zijn zoontje. En de camping waar ze deze zomer drie weken naar toe zouden gaan.

‘Dan heb ik natuurlijk wel een kattenoppas nodig’, legde hij uit.

‘Maar ik heb een hele goeie gevonden. Ze is ook plantenfluisteraar.’

Ik stond nog steeds naast de emmer. In no position to judge.

‘Handig’, zei ik dus.

‘Wat doet ze dan precies?’

‘Nou, ze geeft mijn planten water als ik weg ben. Maar ook eten. Ja, ze heeft hele lekkere plantenvoeding. En dan praat ze af en toe zachtjes tegen ze. Zodat de plantjes ook een ontspannen vakantie hebben.’

Hij vertelt dat ze zelfs een plantasiel heeft.

‘Als je zelf niet meer voor je plant kan zorgen. Dan legt ze hem helemaal in de watten zodat ie weer opknapt. En daarna zoekt ze een nieuwe plant-ouder.’

‘Goh, interessant’, knik ik. ‘En hoe heb je haar gevonden?’

‘Gegoogled.’

Nee, ik ga nu niet over SEO beginnen

Daar schreef ik al eens een super uitgebreid blog over.

En ik ga hier ook geen pleidooi houden voor de contentkalender.

Als dat voor jou goed werkt: halleluja! Lijk je meer op mij en is jouw creatieve brein niet goed te vangen in geplande content, ook prima. Maar zoek dan alsjeblieft wel naar een andere manier om je website elke maand een beetje te laten groeien (want alle ballen op social media is ook tricky business).

Praat er desnoods 1 x per week zachtjes tegen.

Maar als je die website na de feestelijke lancering geen aandacht meer geeft, bloedt ie langzaam dood. En die paar leuke blogs die het toevallig wel lekker deden op Google, zakken dan ook al snel naar pagina tumbleweed on a lonesome prairie.

Want een website is ook een levend wezen

Dat constant aandacht nodig heeft.

Al was het maar omdat het een reflectie van jou als ondernemer zou moeten zijn. En je ontwikkelt jezelf ook constant.

Toch?

Dus zelfs als je nu nog geen tijd of zin hebt om het grote Google gevecht met andere content creators aan te gaan, plan dan toch elke maand een moment in om een klein beetje extra glans aan je website te geven.

Lijkt misschien op dat moment weinig voor te stellen, maar alles bij elkaar heb je over een jaar toch veel meer levendigheid (en eigenheid) gecreëerd.

Wat kan je dan toevoegen?

Zomaar een paar ideeën:

  • Een persoonlijk tekstje in je cookiemelder?

  • What about de pagina waar je op social media naar linkt (dump die Linktree pagina en maak een eigen link waar je alles zelf in de hand hebt, echt 10 minuten werk)

  • Kun je nog een extra blokje toevoegen onderaan je contactpagina om geïnteresseerde bezoekers iets verder op je website rond te leiden?

  • Zet je over je schroom heen en investeer wat tijd en aandacht in een mooie testimonals- of portfolio-pagina.

  • Loop 1 x per kwartaal door je aanbod heen en voeg wat losse quotes van (nieuwe) klanten toe die aansluiten bij de resultaten die je belooft (of bij andere dingen die je daar roept).

  • Is je Over mij pagina nog actueel? Misschien ben je recentelijk geïnterviewd, heb je op een podium gestaan of was je te gast in een interessante podcast? Voeg dit dan bijvoorbeeld ergens in je tekst toe met een link.

Ok, got to go!

Mijn website heeft honger.

e-mails that will brighten your day

V-files

Meer ideeën nodig voor je marketing?

Je las net een van mijn mails die ik elke maand schrijf voor ondernemers met een hoofd vol ideeën.

Ideeën die je wil delen met je (potentiële) klanten, maar dan wel op een verrassende manier. Hoe ik dat zelf doe, lees je in die mails, die ik heb omgedoopt tot de V-files.

Speciaal voor jou.

Scroll naar boven