Alle ballen op social media? Tricky business!

social media

Wat deed jij tijdens De Grote Social Black-out van 2021?

Je wéét dat het niet handig is om voor een stabiele stroom aan leuke klanten afhankelijk te zijn van 1 marketingkanaal. Maar zie maar eens van die social media verslaving af te komen. Gelukkig helpt het internet ons soms een handje.

Weet je nog waar je was toen prinses Diana overleed?

Of toen het Nederlands elftal Europees Kampioen werd?

Ik ben dol op ‘where were you when’ vragen. Van die bijzondere momenten die iedereen met een beetje empatisch vermogen zich nog levendig herinnert.

Tenminste, die eerste herinner ik me nog goed

Het was op een zondag, maar ik werd ’s ochtends wakker van de wekkerradio. Wat raar is, want ik zet geen wekkers als het niet hoeft. En op zondag hoeft het meestal niet.

Maar misschien had ik dat alarm gezet omdat ik moest werken.

(ik werkte bij een bibliotheek waar ik 2 x per week ingeleverde boeken terug moest zetten in de kast en 1 x per maand in het weekend een uur of twee boeken moest ‘rechtzetten’ op een lijn vooraan de plank. Ik was 15 en hartstikke living on the edge zoals je ziet)

Hoe dan ook werd ik gewekt door de stem van het radiojournaal.

Zo hoorde ik dat prinses Diana die nacht was omgekomen bij een auto-ongeluk. In mijn eenpersoons kinderbed, onder het schuine dak van de zolderkamer bij mijn ouders. Liggend onder een dekbed met graffitiprint. En uitkijkend op een poster van Leonardo di Caprio aan de muur.

Yup, nineties kid hiero

Dat het Nederlands elftal Europees Kampioen werd, herinner ik me dan ook veel minder goed.

Ik was zes en zat waarschijnlijk naar Kinderen voor Kinderen te luisteren toen Marco van Basten de bal vanuit de lucht keihard in de linkerhoek van het doel schoot. Misschien lag ik zelfs al in bed, dat onder hetzelfde schuine dak stond. Maar toen nog een dekbedovertrek van My Little Pony had.

Zo doe ik regelmatig de ‘where were you when’ test op een bijzondere gebeurtenis.

En ja, ik denk dat mensen je over vijf jaar ook gaan vragen:

‘Waar was je op 4 oktober 2021?’

Of beter gezegd: wat deed je met alle extra tijd die je zomaar ineens in je schoot kreeg geworpen op 4 oktober 2021?

De dag dat Facebook, Instagram en WhatsApp er hemeltergend lang uitlagen.

De dag dat je besloot om iets aan je social media verslaving te gaan doen.

De dag dat ik een leerzaam bericht op Instagram plaatste wat bijna niemand zag.

(behalve die paar mensen die er al snel een groeiende hekel aan kregen omdat het na elke ‘refresh’ poging hardnekkig bovenaan de pagina bleef steken, sorry if that was you)

En de dag dat alle zoekmachine-experts en e-mailmarketeers gretig in de pen klommen om je erop te wijzen dat DIT IS WAAROM JE AAN SEO EN E-MAIL MOET DOEN!!!

Aan dat laatste deed ik overigens ook mee

Want met alle extra tijd die ik ter beschikking kreeg doordat ik niet meer kon social scrollen of WhatsAppen, herschreef ik de pagina op mijn website die gaat over het optuigen van je marketingfunnel.

Ik stopte er onder andere een verwijzing in naar de gebeurtenissen van 4 oktober 2021.

En ik voegde aan het pakket dat ik op die pagina verkoop een PDF toe met schrijftips en slimme ideeën om je lijst te laten groeien.

Een van die tips gaat over ‘schrijven zoals je praat’. Omdat je daarmee vanzelf een stuk minder ‘stijf’ klinkt, waardoor mensen je teksten makkelijker uitlezen. 

Het is een veel gehoord advies, dat in de praktijk nog helemaal niet zo eenvoudig blijkt te zijn.

Waar dat door komt en hoe je dat oplost, besprak ik in de podcast van Laura van Lee, waar ik onlangs te gast was. Ik geef in het gesprek van een uur nog veel meer schrijftips én we hebben het over de dingen die je als ondernemer nodig hebt om succesvol te zijn.

Gewoon helemaal gratis te beluisteren via deze link.

 
Goede vragen

Hi, ik ben Antje

Meer van mij lezen? Abonneer je dan hier op de V-files. Krijg je één keer per maand een mail van me waar je als ondernemer echt wat aan hebt.

Heb je zelf ideeën voor een blog waardoor je beter wordt gevonden en klanten aantrekt die bij je passen? Maar weet je niet waar je moet beginnen? Boek een korte brainstormsessie, dan hakken we samen knopen door en geef ik je slimme blogtips.

Zoek je vooral inspiratie voor je marketing?  Omdat het soms voelt alsof je ‘alles al eens hebt verteld’ bijvoorbeeld? Begin dan bij True story!

Scroll naar boven

Meld je aan voor

De V-files

'Ja met zulke e-mails heb je geen e-book meer nodig'

Twee keer per maand een verrassend inzicht waardoor je makkelijker de woorden vindt om jezelf te verkopen.

Meld je aan voor

De V-files

'Ja met zulke e-mails heb je geen e-book meer nodig'

Twee keer per maand een verrassend inzicht waardoor je makkelijker de woorden vindt om jezelf te verkopen.