Zakelijk blogger

Blogdienst die je bereik vergroot en autoriteit versterkt

Zakelijk bloggen geeft je nog minder plezier dan het schoonmaken van je doucheputje. Je hebt gewoon écht geen zin. Zo, dat is eruit. Helemaal niet erg. Je bent hier niet voor niets. Want je wil wél graag zichtbaarder worden. Ik ga je helpen. Daar is mijn blogdienst voor.

Zakelijke blogs laten schrijven

Je weet best dat je regelmatig zou moeten bloggen

Maar laten we eerlijk zijn, je hebt ook een bedrijf te runnen. Als je tijd kon bijkopen om meer uren in een dag te stoppen, zou je het doen. 

Dat kan helaas niet. En dus heb je helemaal geen tijd om te bloggen.

Geeft niet.

Ik wel.

En ik doe dat bloggen waarschijnlijk beter dan jij

Dat komt door een stukje genetisch bepaalde aanleg. En die universitaire opleiding journalistiek helpt ook. Net als mijn boekenkast vol met schrijftechnieken, vakliteratuur over hoe het internet werkt en extra bijscholing op het gebied van SEO en conversie.

Plus: jaren schrijfervaring, waarin ik ook allerlei fouten heb gemaakt die ik voor jou niet meer hoef te maken.

Bovendien doe ik het graag, regelmatig bloggen. Zowel voor mezelf als voor andere ondernemers. Maar ik heb dan ook een heel vies doucheputje.

Om je dit beeld zo snel mogelijk te laten vergeten, schets ik graag voor je hoe zo’n zakelijk blogtraject met mij eruitziet.

Eerst nog even uitleggen waarom je ook alweer zou moeten bloggen?

Komt ie: meer omzet.

Het is echt geen rocket science. Wie actief gaat bloggen, ziet zijn of haar omzet gestaag stijgen.

Dat zit zo.

Wanneer je regelmatig blogt, word je gemakkelijker gevonden door Google. Je weet wel, die website waar jij zelf ook altijd naar toe gaat als je iets zoekt of een vraag hebt. En waar je dan alleen de eerste (laat ik het naar boven afronden) tien zoekresultaten bekijkt.

Hoe meer waardevolle content er op je website staat, hoe leuker zoekmachines zoals Google jou vinden. En hoe vaker (en hoger!) deze de pagina’s van jouw website tussen die oh zo gewilde eerste tien resultaten zetten.

Bovendien komen zo juist die mensen bij je terecht die gericht op zoek waren naar een onderwerp waar jij over blogt. Zij zijn dus al geïnteresseerd in wat jij doet, vindt of verkoopt. Kleine stap om daarna met de rest van je website verder te bouwen aan je relatie met deze potentiële klanten.

Maar er zijn meer lucratieve redenen

Ik noem er hier vijf:

1. Je kunt jouw kennis delen (waardoor mensen je gaan volgen)

2. Met het strooien van kennis bouw je autoriteit op (waardoor mensen je gaan vertrouwen)

3. Je laat jezelf zien (waardoor je bedrijf een gezicht krijgt waar mensen zich graag aan verbinden)

4. Door regelmatig te bloggen, bouw je een duurzame relatie op met je klant (waardoor deze je niet snel vergeet)

5. Mensen die enthousiast worden van je blogs gaan deze misschien wel met hun eigen netwerk delen (waardoor nog meer potentiële klanten kennis met je maken)

Stromen de extra euro’s na een drietal blogs dan al meteen lekker binnen? Nee, zo snel gaat dat niet. Een niet zo succesvolle blogger is bijna altijd een blogger die te snel de handdoek in de ring gooide. 

Maar wie regelmatig echt goede blogs deelt, zal zien dat de omzet uiteindelijk omhoog gaat. Het verschil met bijvoorbeeld adverteren, is dat je daar steeds opnieuw voor moet betalen. Terwijl een blog zijn werk eindeloos blijft doen als het eenmaal goed staat.

Oké duidelijk, hoe pakken we dit aan?

Dat hangt van jou af.

Ben je nu stiekem toch enthousiast geworden om zelf te gaan bloggen, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Of heb je juist heel veel ideeën, maar is het één grote woordenbrij en wil je leren hoe je daar iets van maakt wat mensen willen lezen?

Klik dan even door naar mijn pagina over schrijfcoaching voor ondernemers die met meer plezier betere teksten willen leren schrijven.

Heb je nog steeds meer zin om je doucheputje schoon te maken dan om te gaan bloggen, maar wil je wel investeren in een goed zakelijk blog?

Vul het formulier hieronder in en dan neem ik snel telefonisch contact met je op.

Allemaal leuk en aardig, hoor ik je denken, maar…

…wat kost dat precies?

Het eerste telefoongesprek kost je niks. 

Ik stel dan een heleboel vragen om helder te krijgen wie je bent, wat je doet en wat het doel is van je blog. Dit zijn niet allemaal eenvoudige vragen, maar als je niet direct een duidelijk antwoord hebt, ben ik er om je daarbij te helpen.

In dat gesprek licht ik ook mijn werkwijze verder toe. Want achter alles wat ik doe, zit een goed uitgedacht plan. Dat is waarom het werkt. Niet omdat ik zo leuk schrijf.

(Dat laatste helpt heus wel, maar daar ligt niet de sleutel tot succes)

Zie je het na dit gesprek helemaal niet zitten? Geen probleem. Dan ben je zo weer kosteloos van me af. Sta je na dit gesprek wél te springen om met me te werken, dan stuur ik je een bevestiging met alle afspraken die we hebben gemaakt en een offerte. Daarop staat het bedrag van het pakket waar jij voor kiest.

Je kunt kiezen voor Small, Medium of Large.

Pakketten

Small

1 blog

Inclusief:

  • Research
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Meta teksten (voor Google)

250 euro (excl. btw)

Medium

3 blogs

Inclusief:

  • Research
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Meta teksten (voor Google)

685 euro (excl. btw)

Large

6 blogs

Inclusief:

  • Research
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Meta teksten (voor Google)

1195 euro (excl. btw)

Over mij

Maar wie is Antje?

Ik was ooit journalist voor kranten en tijdschriften. Nu ben ik tekstschrijver en schrijfcoach voor ondernemers.

Aan mijn verleden als journalist heb ik een chronische nieuwsgierigheid overgehouden.

In de blogs die ik schrijf, zie je dat terug in het feit dat ik nog altijd graag dingen uitzoek, veel vragen stel en zuinig ben met woorden. 

Elk woord dat je gebruikt is een kans om je lezer te raken. En elk woord te veel (of te vaag), kan een prikkel voor je lezer zijn om af te haken.

De juiste balans vinden, is soms een ingewikkelde puzzel.

Maar die los ik graag voor je op.

Zakelijke blogs laten schrijven

Contact

Vrijblijvend kennismaken?

Vul het formulier hieronder in en dan neem ik snel contact met je op om te bespreken of ik je kan helpen. 

Maar misschien heb je eerst nog vragen. Kan ik me ook voorstellen.

Vragen als:

Ten eerste: onderschat mij niet. Ik heb door de jaren heen zo veel verschillende mensen geïnterviewd, dat ik inmiddels letterlijk van allerlei markten thuis ben. 

Daarnaast bestaat mijn werk voor een deel uit slim research doen. Daar ben ik vanwege mijn achtergrond als journalist enorm bedreven in. 

Maar, je hebt natuurlijk gelijk. Dan weet ik nog steeds niet de helft van wat jij weet. 

Gelukkig heb ik jou! Beschik ik niet over telefoonangst. En werkt mijn e-mailprogramma prima. Ik zal je echt niet elke dag bellen of mailen, maar ik kies alle onderwerpen en invalshoeken wel na uitvoerig overleg met jou.

Officieel zijn dat twee vragen, maar daar doe ik verder niet moeilijk over. Heb je meteen het eerste antwoord op je vraag: ik ben hartstikke flexibel. 

Wat overigens niet betekent dat ik door een brandende hoepel spring als je me dat vraagt. Mijn product staat altijd en overal in de etalage, dus ik wil daar voor de volle 100% achter kunnen staan. Samen met jou. 

Wat betreft die ervaring, ik startte mijn carrière in 2007 als wetenschapsjournalist bij het tijdschrift Quest. Na vijf jaar begon ik voor mezelf omdat ik meer afwisseling en vrijheid wilde. 

Toen ik eenmaal op de markt kwam, werd ik ook steeds vaker gevraagd als tekstschrijver. In het begin vooral door stichtingen en grote bedrijven, maar omdat ik tegelijkertijd ook een groeiend aantal zelfstandig ondernemers interviewde voor het Financieele Dagblad, merkte ik al snel dat daar mijn hart lag. Langzaam liet ik de journalistiek steeds verder achter me en specialiseerde ik me in webteksten en zakelijke blogs voor ondernemers.

En last but not least, ik ben inderdaad super sympathiek, dus het is ook gewoon erg leuk om met mij te werken.

Zeker! Zodra je de factuur hebt betaald, mag je de teksten gewoon onder jouw naam op je website publiceren. 

Er zit als het goed is ook heel veel van jou in, dus zo gek is het niet om je eigen naam te zetten bij de blogs die ik voor je heb geschreven.

Vooral doen!

Wat kan ik voor je doen?

Scroll naar top