Wat goede copywriting nou precies doet

unsubscribe

Ik ben nogal een hoarder.

Een verzamelaar van all things shiny.

Niet in huis. Dat zou de interieurarchitect waar ik mee samenwoon nooit laten gebeuren.

Mijn huis is dus geen zooitje. Mijn computer, telefoon en iCloud daarentegen….

Daar stapelen de nieuwsbrieven en ebooks zich in een razend tempo op.

Must. Subscribe. To. All. Things. Shiny.

Maar eens per kwartaal ruim ik in een poging om mijn leven op orde te krijgen de boel op.

Dan ga ik langs alle nieuwsbrieven die ik de afgelopen drie maanden heb weggeklikt, scroll ik in de laatste mail naar beneden en klik ik met trillende vingers op ‘unsubscribe’.

Soms ben ik er dan meteen vanaf.

Af en toe krijg ik de vraag of het misschien een vergissing was.

En vaak verschijnt er nog een formuliertje met de titel:

'Waarom heb je je uitgeschreven?'

Plus vijf opties:

  • Ik wil deze e-mails niet meer ontvangen
  • Ik heb me nooit aangemeld voor deze mailinglijst
  • De e-mails zijn ongepast
  • De e-mails zijn spam en moeten worden gemeld
  • Anders (vul hieronder in)

Ik klik meestal op de eerste.

Maar laatst kreeg ik na mijn unsubscribe een ander lijstje voorgeschoteld.

‘Why have you chosen to hurt my feelings?’

  • The emails weren’t inappropriate enough
  • I was drunk when I signed up
  • Not enough spam
  • I’m your mother and I’m ashamed
  • Other (fill in below)

Je snapt dat ik me daarna meteen weer heb aangemeld.

Dat is wat goede copywriting doet

Verrassen.

Tot actie aanzetten.

Ben je nu benieuwd wat er gebeurt als je je afmeldt van mijn nieuwsbrief?

Meld je dan hier aan.

(En you will never know, hoop ik).

Goede vragen

Hi, ik ben Antje

Meer van mij lezen? Abonneer je dan hier op de V-files. Krijg je één keer per maand een mail van me waar je als ondernemer echt wat aan hebt.

Heb je zelf ideeën voor een blog waardoor je beter wordt gevonden en klanten aantrekt die bij je passen? Maar weet je niet waar je moet beginnen? Boek een korte brainstormsessie, dan hakken we samen knopen door en geef ik je slimme blogtips.

Zoek je vooral inspiratie voor je marketing?  Omdat het soms voelt alsof je ‘alles al eens hebt verteld’ bijvoorbeeld? Begin dan bij True story!

Scroll naar boven

Meld je aan voor

De V-files

'Ja met zulke e-mails heb je geen e-book meer nodig'

Twee keer per maand een verrassend inzicht waardoor je makkelijker de woorden vindt om jezelf te verkopen.

Meld je aan voor

De V-files

'Ja met zulke e-mails heb je geen e-book meer nodig'

Twee keer per maand een verrassend inzicht waardoor je makkelijker de woorden vindt om jezelf te verkopen.